Hoe verf je zelf je haar met professionele haarverf

1111111111222

Waarom veel geld uitgeven aan de kapper als je het ook zelf kan doen? Als je het zelf goed kan, is dit een geweldige oplossing om geld te besparen, maar voor de mensen die er nog een beetje onhandig in zijn is dit geen optie.

Ik zit nu in mijn tweede jaar van de kappers opleiding, en je wilt niet weten hoeveel mensen wij in de kapsalon krijgen die hun haar thuis zelf hebben geverfd en overal vlekken hebben, waar de kleur totaal anders is geworden dan op de verpakking of natuurlijk waar het haar nu totaal dood van is.

Deze week moest ik zelf ook weer mijn eigen haar verven, aangezien ik weer een flinke uitgroei had, dus heb ik het allemaal vastgelegd, in de hoop dat het sommige mensen kan helpen.

Dit is mijn before and after foto … Het rood was al flink vervaagd, dus besloot ik niet alleen mijn uitgroei te verven, maar mijn hele haar.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaabbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

Als eerste moet je natuurlijk de goede verf voor je haar zoeken. Ga asjeblieft niet naar de kruitvat om verf te kopen uit een pakje, dat is onwijs slecht voor je haar! Het kan totaal geen kwaad als je dat een paar keer gebruikt, maar als je je haar zoals mij toch elke zes weken wilt verven kan het terplekken afbreken, word het futloos en droog. Laten we vooral niet weglaten dat de kleur die op het pakje staat er negen van de tien keer anders uitpakt.

Ik raad je aan om naar een kapperswinkel te gaan, en daar je verf te halen. Dit hoeft totaal niet duur te zijn, je hebt ook goedkope professionelen verf. Ik persoonlijk heb heel dik haar, dus er gaat een grote tube in, en nog een speciale rode mix tube, die ik met 6% waterstof meng. Zelf gebruik ik het merk ‘reflexx’ Van meta, als totaal bedrag kwam ik uit op 25 euro.

Nadat ik de verf goed heb gemengd zet ik het eerst altijd op de hele voorste haarlijn in. Zorg wel dat je oude kleren aanhebt, of een handdoek/kapmantel ( een vuilniszak werkt ook!) daarnaast is het ook handig als je handschoenen draagt.. verf krijg je héél moeilijk van je huid af … en ja , ik heb ervaring 😉

aaaaaaa1

Om de bekende ‘verfrand’ te voorkomen kan je ook vaseline op je huid aanbrengen, maar daar was ik op dat moment gewoon te lui voor.

Daarna maak ik een midden scheiding die ik helemaal doortrek tot aan mijn nek en zet daar de verf over de hele uitgroei in. Vervolgens trek ik vanuit het midden van die scheiding een horizontalen scheiding van oor tot oor, zodat je als het waren een kruis hebt. uit deze vakken ga je namelijk kleine stukjes haar steeds oppakken in kleine stukjes, zodat je de verf goed kan verdelen.

1246677

Achter word het natuurlijk wat moeilijker, omdat je niet ziet of alles wel bedekt is met de verf .. daarom pak ik altijd al mijn haar, en masseer als het waren de verf goed door mijn haar heen.

1111111111222

Nadat je er zeker van bent dat je écht alles hebt gehad, kan je het zo laten zitten, of wat ik er meestal mee doe, een knotje maken boven op je hoofd. Het ligt natuurlijk aan het merk, maar ik laat de verf ongeveer een half uurtje zitten.

Nóg een aller laatste tip; doe er niet al té lang over om de verf op je haar aan te brengen. haarverf is namelijk na 50 minuten uitgewerkt, dan doet het helemaal niks meer. het kan dus namelijk dan zijn dat sommige delen van je haar er heel vaag uitkomen.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze post en vonden jullie hem leuk!

xxx

Volg jij mij al op bloglovin ?

18 gedachtes over “Hoe verf je zelf je haar met professionele haarverf

  1. Handig! Ik heb wel eens highlights gehad (ik heb blond haar en iets lichtere highlights) en wil eigenlijk binnenkort 1 tintje donkerder verven.
    Vraagje: wat bedoel je precies met “in totaal” 25 euro? Wat heb je verder nog gekocht behalve de verf?
    Gave kleur trouwens! 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Hoe laat je je haar sneller groeien / Hoe houd ik mijn haar gezond |

Geef een reactie

