Zelf blush maken (DIY)

photo-24

Iedereen heeft wel een paar oude lipsticks ergens liggen die we eigenlijk nooit meer gebruiken omdat we de kleur niet mooi vinden, de pigmentatie waardeloos is of omdat hij gewoon erg plakt en niet lekker zit.. hier heb ik er dus een paar van. Ik stond laatst op het punt om ze allemaal weg te gooien, maar uiteindelijk vond ik het toch maar zonde … Daarom besloot ik om er iets nieuws van te maken! Een crème blush.

Dit is hem uiteindelijk geworden!

foto

foto 5

Hij is erg makkelijk aan te brengen, uit te smeren en hij blijft de hele dag goed op zijn plaats zitten!

Dit heb je nodig:

  • kaars
  • aansteker
  • metalen lepel ( Geen plastic of glas! Dat kan namelijk gaan smelten!)
  • Één of meerdere oude lipsticks ( ik gebruik er twee omdat ik de kleuren apart niet mooi vond voor een blush!)
  • Wattenstaafje
  • Make-up primer
  • Doosje waar je de blush in wilt doen

Stap 1:

Breek de lipsticks kapot en leg ze in de lepel die je boven de brandende kaars houd. Houd de lepel ongeveer twee centimeter van het vuur af, anders gaat het smelten veel te snel en heb je kans dat je de lipsticks verband in plaats van rustig te laten smelten.

foto 23

Het duurde ongeveer twee minuten voordat ze bij mij compleet gesmolten waren. Gebruik tussendoor het wattenstaafje om de kleuren door elkaar heen te mengen

Stap 2:

Als je lipstick compleet gesmolten is, neem de lepel dan meteen van het vuur af, en voeg ongeveer vier tot vijf pompjes primer toe. Roer het daarna nog eens goed door met een wattenstaafje. Als het hard begint te worden, plaats het dan weer terug boven het vuur.

foto 3

Stap 3:

Schud het daarna over in een doosje. Ik gebruik hiervoor een lege compact powder verpakking van Essence. Laat het ongeveer tien minuten afkoelen en het is klaar voor gebruik!

foto 4

Wat vonden jullie van deze DIY?

-xxx-

Anne

volg jij mij al op bloglovin ?

9 gedachtes over “Zelf blush maken (DIY)

    • Bij de kruitvat heb je hele goedkope primers! Misschien kan je daar kijken. De primer heb ik eigenlijk toegevoegd zodat de blush goed op zijn plaats blijft zitten, en de structuur een beetje anders word x

      Like

  1. Pingback: Zelf lippenstift maken (DIY) |

Geef een reactie

