The christmas tag

tumblr_static_decorated-christmas-tree

Iets wat ik nog niet eerder heb gedaan op deze blog: een tag. Normaal vind ik ze nooit zo interessant, maar toen ik deze tag voorbij zag komen bij een paar andere bloggers, vond ik het zo leuk om te lezen wat hun allemaal deden met kerstmis en aangezien het morgen alweer kerstavond is vond ik het leuk om hem zelf ook in te vullen!

Oogschaduw met kerst: zilver of goud?

Zilver! Without a doubt. Ik heb ook zilver in mijn jurkje dit jaar wat ik aandoe met kerst, dus de keuze is écht niet moeilijk. Goud vind ik een van de lelijkste kleuren oogschaduws op mijn ogen, de kleur staat me gewoon heel erg raar.

Echte kerstboom of een neppe kerstboom?

Een echte natuurlijk 🙂 Ik vind het altijd zo leuk om de kerstboom uit te zoeken, het brengt me meteen in de kerstsfeer. Ook de geur van dennen in de woonkamer vind ik geweldig, en geeft meteen een gezellig gevoel in huis. Een neppe ziet er natuurlijk wel altijd perfect uit, maar toch kies ik liever voor een echte.

6

Favoriete kerstliedje?

Mariah carry- All I want for Christmas. Lekker cliché huh? haha. Het maakt niet uit hoe vaak ik hem opzet tijdens de kerst, het blijft een geweldig nummer! Ook is de band aid reeks een klassieker, waar ik elk jaar weer naar uit kijk!

Favoriete kerstfilm?

Wat een moeilijke vraag! Ik kijk zo veel kerstfilms in December dat het waarschijnlijk een beetje ongezond word. Elk jaar kijk ik weer opnieuw alle drie de santa claus films. Maar dit jaar ben ik weer helemaal gek op the grinch, die ik al zeker 4 keer heb gekeken deze maand.

foto 3 - kopie (2)

Uiteten of zelf koken?

Zelf koken! Met kerst ben ik het liefste gezellig thuis met mijn familie, en wil ik niet naar een of ander restaurant. Meestal koken mijn moeder, mijn zus en ik het eten voor op kerstavond. Altijd heel erg gezellig en lekker natuurlijk. Mijn moeder gaat helemaal los met het eten als et kerst is! Niks is haar teveel, en ze verzint altijd wel nieuwe en lekkere dingen.

Zelf een kerstfeestje organiseren of bezoeken?

Allebei vind ik erg leuk, zolang het maar gezellig is!

Favorieten cadeautje om te krijgen?

Ik heb niet echt een specifiek ding wat ik altijd zou willen krijgen. Maar ik vind het wel fijn dat toch weer elk jaar mijn M.A.C collectie aardig wat bijgevuld word hihi.

Leukste kerstervaring tot nu toe?

Ik kan me herinneren dat ik als klein kind altijd een Furby wou, maar mijn ouders wouden hem echt niet kopen, ze vonden hem verschrikkelijk, en erg irritant aangezien hij de hele tijd praatte. Ze zeiden dan ook dat ik hem absoluut niet zou krijgen. 3 keer raden wat er onder de boom lag? juist ja, een Furby! Ik was zó blij! Volgens mij konden mijn buren me nog horen schreeuwen. Zelfs nu heb ik hem nog in mijn kast staan, en speelt mijn nichtje er soms nog mee!

7

Witte kerst: ja of nee?

Op elke andere dag zou ik zeggen : Nee! Ik haat sneeuw. Maar met kerst vind ik het geweldig.

Kleuren in de boom?

De kerstboom versiering is altijd een hele discussie bij mij thuis! Mijn moeder wilt hem altijd helemaal in het zilver, en ik in het rood. Dit jaar heb ik gewonnen 😉

Jurkjes of winterse truien?

Jurkjes! Ik vind winterse truien ook echt geweldig, vooral zo’n hele ouderwetse die je altijd in films ziet. Maar toch draag ik liever een jurkje, alhoewel dat altijd een hele opgaven is, ik vind het zo moeilijk om een jurkje voor de kerst te kopen!

9

Lang uitslapen of vroeg opstaan?

Lang uitslapen natuurlijk! haha, ik ben echt geen ochtendmens. Wij vieren kerst vooral op kerstavond, dus o eerste kerstdag slaap ik gewoon lekker lang uit.

Cadeautjes geven of krijgen?

Alhoewel cadeautjes krijgen ook leuk is, kies ik toch voor cadeautjes te geven! Ik vin d het altijd zo leuk om te zien dat ze blij zijn met de dingen die ik ze gekocht heb, Daar heb ik ook altijd de meeste stres over met kerst: Leuke cadeaus voor iedereen vinden.

Wat doe jij met de kerstdagen dit jaar?

Zoals altijd vieren we kerstavond bij “ons” thuis, Dit jaar moet ik tot 6 uur werken, dus als ik thuis kom kan ik meteen aanschuiven aan de eettafel, waar heel mijn familie zal zitten. Na natuurlijk uitgebreid gegeten te hebben gaan we rustig alle cadeaus uitpakken, waar we zeker 5 uur mee bezig zijn. Ja .. 5 uur haha. Wij zijn echt heel erg met kerst, iedereen koopt super veel cadeaus voor elkaar, omdat we niet zoveel met verjaardagen doen.  Eerste kerstdag gaan we ook traditie getrouw naar mijn tante toe, waar we gewoon gezellig als  familie bij elkaar zijn en wat spelletjes doen. Tweede kerstdag ik vooral uitrusten en wat films kijken met mijn moeder en mijn zus.

Dat was hem dan alweer! Hopelijk vonden jullie deze tag leuk! Ik vond hem in ieder geval leuk om in te vullen.

Wat gaan jullie doen deze kerst?

-xxx-

Anne

12 gedachtes over “The christmas tag

Geef een reactie

