Kerst smokey eye tutorial

11

Vandaag is het alweer 24 december! Ik wil dan ook hierbij iedereen fijne feestdagen wensen, hopelijk hebben jullie allemaal een mooie kerst met veel gezelligheid! Ik weet dat het misschien een beetje laat is, maar toch wou ik nog een oog tutorial voor jullie maken .. beter laat dan nooit toch? Het is een smokey eye met glitters, lekker feestelijk dus! Als je wilt weten hoe ik deze ooglook gemaakt heb lees dan even verder 🙂

Stap 1:

Breng een oogschaduwbasis op je ooglid aan. Dit is een heel belangrijke stap, vooral bij deze look, je wilt niet dat de kleuren door elkaar gaan, later heb je deze ook nog een keertje nodig! Zelf gebruik ik de M.A.C “painterly” paint pot.

foto 1 - kopie (4)

Stap 2:

Breng slordig wat zwarte oogschaduw in je arcadeboog en ooghoek aan, dit hoeft écht niet netjes. en blend de lijn daarna uit met een licht bruine kleur.  De oogschaduw die ik hiervoor gebruik is M.A.C “carbon” en “cork”

foto 2 - kopie (3)

Stap 3:

Breng weer wat oogschaduwbasis aan op de plek waar je de glitters wilt hebben. Je kan het ook zonder doen, maar dan ik gebruik in dit geval een pigment oogschaduw, omdat die inderdaad beter gepigmenteerd zijn. Als je hierbij dus geen basis aanbrengt vordat je de pigment op je oog doet, kan het zijn dat het gewoon weg niet blijft plakken en dat je hele wang onder de glitters zit, heel irritant dus. Ik gebruik hiervoor de essence pigment “04”

foto 3 - kopie (3)

foto 4 - kopie (2)

Stap 4:

ga voorzichtig met een blending kwast over de glitters, zodat er geen strakke lijn te zien is en dat alles mooi in elkaar overloopt.

foto 5 - kopie (2)

Stap 5:

Nu hoef je alleen nog wat eyeliner en mascara en mascara aan te brengen en je bent helemaal klaar! Het is een vrij simpele look maar perfect geschikt voor de feestdagen. Je kan natuurlijk ook de kleuren veranderen en er een eigen draai aan geven!

11

Hopelijk vonden jullie deze tutorial leuk! en nogmaals fijne feestdagen!

-xxx-

Anne

14 gedachtes over “Kerst smokey eye tutorial

Geef een reactie

