Alles over mijn gestretchte oren

Je ziet het steeds vaker, gestretchte oren. Het valt me op dit ik er de laatste tijd vrij vaak vragen over krijg”van mensen die ze zelf ook willen of mensen die er gewoon geinterreseerd in zijn. Ik zal de meest gevraagde vragen in dit artikel zo goed mogelijk proberen te beantwoorden en hopelijk krijgen jullie er dan een wat beter beeld van!

1. Hoe doe je dat? stretchen?

Dit is toch echt wel de meest gevraagde vraagn, daarom zet ik hem maar op nummer 1. Mensen kijken me vaak geshcokt aan als ik ze vertel dat ik het gewoon zelf doe. De eerste keer heb ik het in een piercing zaak laten doen, maar om het zelf te doen vind ik toch veel fijner. Je kan zelf bepalen hoe snel je het doet en het is ook nog ens veel goedkoper!

Maar hoe doe je dat nou? Ik heb online  expanders gekocht. Dit zijn kegel vormige staafjes die van klein naar groot lopen. deze duw je dus als het waren steeds een maatje groter door je oor heen. Je hebt ze in alle maten en kleuren.  Zorg alleen dat je nooit meer dan 2mm in één keer doet. Hier kan namelijk je oorlel door gaan ontsteken. dus doe het gewoon rustig aan, dan kom je er wel!

foto 3 - kopie (19)

2. Doet het pijn?

Ja en nee… Toen ik het de eerste keer in de piercingzaak heb laten doen was het zeer pijnlijk! Die doen het gewoon zonder gevoel in 1x door je oor heen, en opeens is je gaatje 2mm groter! V Als ik het zelf doe, die ik het gewoon rustig aan en neem er even de tijd voor. Je voelt het nauwelijks. Het beste is als je er een beetje jojoba olie opdoet, dan glijd de expander gewoon makkelijk door je oo rheen ien voel je nauwelijks iets.

3. Op hoeveel mm zit je nu?

Ik zit op dit moment op 8 mm, dat is helemaal niet groot. Ik heb ze ook wel eens op 12 gehad, maar vind die klleinere toch wat leuke bij mij staan, misschien over een paar maanden dat ik er weer anders over denk, maar voor nu blijf ik even op deze maat.

foto 2 - kopie (8)

4. Groeit het gat nog dicht?

Als je niet groter dan 10 mm gaat groeit het gat inderdaad nog dicht, daarna is het  isvrijel onmogelijk. Het zal je verbazen over hoe snel dit dicht groeit! Als ik ze een week uitlaat zijn ze zo makkelijk 5mm gekrompen.

5. Hoe ziet het uit als je ze eruit doet?

Ja inderdaad, als ik ze uitdoe zijet het er niet echt geweldig uit, ik zal er wel een foto bij plaatsen. Maar ik heb ze eigenlijk altijd in… behalve als ik ringetjes in wil, dan die kan ik nog steeds dragen

foto 1 - kopie (22)

6. Hoe oud was je toen je begon met stretchen?

Na lang zeueren mocht ik ze voor kerstmis laten stretchen van mijn ouders ( na erg lang te zeuren) ik had ze fotos laten zien, en we hadden samen dan afgesproken dat ik totdat ik 16 was niet verder dan 5mm zou gaan.

Hopelijk zijn de meeste vragen die jullie misschien wel hadden beantwoord! Als je nog een vraag hebt laat het dan vooral achter in ed reacties, ik zal zo goed mogelijk proberen te antwoorden!

-xx-

volg jij mij al op bloglovin ?

14 gedachtes over “Alles over mijn gestretchte oren

  1. Oh dit is zó niet mijn ding haha. Bij andere mensen vind ik het ontzettend gaaf staan, maar zelf moest ik huilen toen ik gaatjes in mijn oren liet zetten. Maar dat krijg je hé als je een naaldenfobie hebt haha.

    Liked by 1 persoon

  2. 4 jaar geleden ben ik begonnen met stretchen. Heb het ook zelf gedaan ik had toen een spiraal gebruikt en uiteindelijk heeft het denk ik 2 maandjes geduurt voordat ik op 8mm zat. Daarna wilde ik ze niet meer en heb ze uit gedaan.. maar ik ga weer stretchen ik mis ze zo erg en vind het super leuk uitzien!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

