Biosilk therapy review

foto 1 - kopie (28)

Ik dank dat jullie alleemaal wel geloven dat als ik zeg dat ik na het blonderen van mijn hele haar, de gezondheid ervan fors afgenomen is. Ook al heb ik er een groot stuk van afgeknipt, blijven de punten toch nog beschadigd, en de rest van mijn haar ook tamelijk droog. Ik gebruik natuurlijk allerlei conditioners, maskers en oliën om het te verhelpen, maar niks was goed genoeg om mijn haar te herstellen.

Toen ik van Biosilk Therapy hoorde twijfelde ik niet heel lang om het te kopen, ik wou het serum super graag uitproberen. Het product bevat namelijk 17 van de 19 aminozuren die van nature aanwezig zijn in je haar, en is gemaakt van pure zijde. Het belooft om beschadigde gedeeltes te herstellen, het haar te versterken en de beschadiging van de stijl/krultang tegen te gaan. Bijna te goed om waar te zijn dus…

foto 2 - kopie (15)

De verpakking ziet er mooi uit, lekker strak en niet te veel poes pas. Wat ik erg handig vind is dat het flesje is voorzien van een handige klik dop. Ik heb al eens vaker gehad met een andere haarolie waar bijvoorbeeld een draaidop aanzit, er toch nog wel eens wat van het product uit kan lopen, wat natuurlijk altijd zonde is.

foto 2 - kopie (24)foto 3 - kopie (21)

Het serum zelf is vrij dik en doorzichtig van kleur. Wat fijn is, is dat het niet plakkerig aanvoelt wat je toch wel bij de meeste olies krijg. Op de verpakking staat aangegeven dat je ongeveer 5 tot 10 druppels in je handen moet nemen en het vervolgens over je hele haar ( eerst gefocust op de puntjes en dan naar boven werken) moet aanbrengen. het kan in nat of in droog haar. Aangezien ik erg dik haar heb pak ik er ongeveer 7. Maar ik zou zelf aanraden dat als je dun haar hebt er maximaal 5 pakt. Het maakt het haar niet vettig maar als je meer pakt , kan het haar het product niet meer opnemen en blijft het op het haar liggen, waardoor het sneller vettig zou kunnen worden.

foto 4 - kopie (16)

Het heeft overigens een zachte geur, die ik moeilijk kan beschrijven. Hij is niet sterk aanwezig maar als je hem in je haar smeert ruik je toch door de dag heen nog wel eens lichtjes het serum, wat voor mij geen probleem is, maar wel een stoorfactor zou kunnen zijn voor andere.

Nu is het maar eens tijd de we het product gaan testen. Ik heb het ongeveer 6 a 7 druppels in mijn haar verdeelt in droog haar. Dit is het resultaat:

foto 5 - kopie (5)

Wauw.. Zelf had ik niet verwacht dat er zo veel verschil zou zijn! Ik ben echt heel er tevreden over dit product. Het voelt totaal niet vettig aan in je haar, en geeft meteen resultaat. Mijn haar voelde meteen een stuk minder stroef aan en liet zich een stuk makkelijker kammen.Wat ik niet op de foto heb gedaan, maar wel daarna: met de stijltang erover heen. Dat geeft het nog extra glans. Met dit product beschadigd de stijltang je haar totaal niet. De warmte perst juist de zijde alleen maar in je haar, wat dus alleen maar goed is.

Het product is overigens wel aan de prijzige kant, (17,40 bij de douglas) maar het is wel enorm zuinig en het geeft een geweldig resultaat.

Nou jongens, ik heb er weer een favoriete haar product bij! Wat is jullie go-to haar product?

-xx-

PS: volg jij mij al op bloglovin ?

21 gedachtes over “Biosilk therapy review

    • Het is blijvend maar zodra je het wast gaat het de eerste paar keer weer terug naar de normale staat van je haar omdat het product een paar weken nodig heeft om je haar blijvend te hertellen z

      Like

  1. Het verschil is duidelijk zichtbaar! Na het verven voelt mijn haar ook stugger aan, maar je ziet er gelukkig niets van. Dus ik denk dat ik het product skip maar wel goed om te weten voor in de toekomst als ik het vaker ga verven haha. 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Haha, ja met verven droogt het meestal niet zo erg uit, ik kon mijn haar zonder problemen gezond houden terwijl ik het om de 5 weken verfde . Maar heb blondere droogt het jammer genoeg erg uit, het was net iets te veel voor mijn haar haha x

      Liked by 1 persoon

      • Ja ik bedoel eigenlijk dat mijn haar is gebleekt haha. Ik heb van nature bijna zwart haar dus daarom moest het toen voor ombre en de laatste keer voor balayage weer gebleekt worden. Ik zag trouwens net die foto dat je het had geblondeerd echt een mooie kleur blond! Niet geel-achtig wat je vaak ziet. Xx.

        Liked by 1 persoon

      • Ohzo! Haha. Ik vind dat balayage ook echt super mooi, als het goed gedaan word en er geen strepen inzitten natuurlijk wat je wel eens ziet hahah! En dankjewel! Ben er zelf ook echt blij mee (:

        Liked by 1 persoon

      • Ja daarvoor ging ik dus speciaal op zoek naar een andere kapper omdat mijn kapster balayage niet kende. Kostte wel mijn hele dag met reizen enzo, maar voor het eindresultaat was het helemaal waard. 😀

        Like

  2. ik was al heel lang aan het twijfelen of ik de slik theraphy lijn van biosilk zou kopen.. Ik heb namelijk ook geblondeerd beschadigd haar. Maar nu ik jou eindresultaat zie haal ik mezelf maar over om het toch te kopen!!! Super!

    Liked by 1 persoon

  3. Pingback: Hoe verzorg je beschadigd, geverfd of geblondeerd haar |

Geef een reactie

