Songfestival 2015 favorieten

Esc2015logo

Wat jullie misschien helemaal niet achter mij gezocht hadden; ik ben een echte songfestival nerd haha. Elk jaar vind ik het toch weer leuk om te kijken, het zijn nou niet bepaald altijd de beste liedjes en de beste optredens, maar toch vind ik het iets leuks hebben. Vanavond begint het weer, de eerste halve finale. Daarom dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om jullie mijn top 5 op te schrijven!

1. Zweden. Mans Zelmerlöw – Heroes

Naar mij n mening is dit dé winnaar van dit jaar. Ik vind het echt een té gek liedje. Heel catchy met een leuk ritme. Ook is dit blijkbaar ( hee logisch ook ) dé favoriet van dit jaar. De zanger ziet er ook niet  al te slecht uit, want kom op .. dat speelt toch ook altijd een beetje mee .. 😉

2. België. Loïc Nottet – Rhythm inside

Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen ik dit liedje voor het eerst hoorde ik het echt verschrikkelijk vond. Ik snapte niet hoe België dit naar het songfestival kon sturen. Maar nadat ik het een paar keer achter elkaar geluister heb, vin dik het een super lied. Het is dan wel niet standaard maar dat maakt het zo leuk. Mensen zeggen dat het heel erg veel op het liedje van Lorde lijkt; royals. Zelf vind ik dit ontzettend meevallen. Helaas zijn niet zo veel mensen fan van dit liedje.

3. Australië. Guy Sebastian – Tonight again

Australië ? Die doen normaal toch nooit mee? Dat klopt. Ter eren van het 60-jarige bestaan van het songfestival mag Australië voor één keertje mee doen. Ze kunnen wel winnen, maar dan word het volgend jaar wel niet in Australië gehouden, maar gewoon in Europa. Ik vind het zelf echt een leuk liedje, een beetje Bruno mars achtig, deze mag van mij part ook zeker winnen.

4. Servië. Bojana Stamenov – Beauty never lies 

Dit si naar mijn mening echt een heel cliché songfestival liedje, maarja.. die mogen ook niet ontbreken toch?! Hoe dan ook is het een leuk liedje, en Bojana heeft een erg mooie stem. Alhoewel denk ik niet dat Servië gaat winnen, hoop ik toch dat ze in de top 10 komen.

5. Nederland. Trijntje Oosterhuis – Walk along

Dan zetten we Nederland toch maar op 5 omdat ik toch hoop dat we gaan winnen. Ook al denk ik dat dat niet gaat gebeuren. Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik aan moet met dat why-y-y-y-y Na één why snap ik het ook wel. Z hadden daar echt wat anders van kunnen maken. Maar wie weet, misschien valt het wel in de smaak. We zullen zien, zelf zie ik het nog niet gebeuren.

Wie zou volgens jullie het songfestival moeten winnen?

-xxx-

ps: volg jij mij al op bloglovin  ?

15 gedachtes over “Songfestival 2015 favorieten

  1. Ik snap niet zo goed waarom je zegt dat veel mensen geen fan zijn van onze Belgische inzending? 🙂 Ik vind het zelf een topschijf en bij de bookmakers viel hij ook erg in de smaak naar verluid! 🙂
    Bij mijn favorieten zitten: België, Rusland, Servië en Hongarije! 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Ja klopt maar voor het eerste optreden las ik online veel negativiteit en ook in de meeste nederlandse tijdschriften werd het toch wel afgekraakt! Ik vind het echt een te gek liedje….. Hopelijk winnen jullie (:

      Like

Geef een reactie

