Japans snoep pizza kit review

ohgfc

Ik kreeg van cuteness.nl een doosje met japans snoep opgestuurd, ze verkopen het namelijk sinds kort op hun site,  daar was ik ontzettend blij mee! Als jullie mijn blog namelijk al wat langer volgen zullen jullie weten dat het echt een beetje mij ‘guilty pleasure’ is. Maar tot nu toe had ik alleen maar zoet snoep uitgeprobeerd… En dit is een hartige kit. Je maakt dus uit poeders kleine pizza’s die ook echt naar pizza zouden moeten smaken … Ja ik vond het ook een beetje eng, maar ik kon niet wachten om het uit te proberen!

foto 2 - kopie (27)

Er zitten totaal 7 zakjes in het pakket, 1 tray, een bekertje en een lepel. Als eerste heb ik wat dingen uit de verpakking geknipt, zoals een pizzadoos  en een snijplankje. Daarna heb ik ook de vakken van de tray los geknipt, zodat het makkelijker is om mee te werken.  

Als eerste schudde ik het gelige zakje uit in het vakje met de vier gezichtjes erop, en voegde twee schepjes water toe ( Schepje wat aan de tray zit) Het duurde even voordat de poeder gemixt was, maar daarna werd het een soort van aardappelpuree. Dit moest voor 30 seconde op 600 watt in de magnetron. Het kreeg hierdoor een beetje de textuur van frietjes!

foto 1 - kopie (35) foto 2 - kopie (31)  foto 3 - kopie (27)

Daarna was het pizza deeg aan de beurt. Hiervoor moet je het grote oranje zakje pakken en mengen met 4 schepjes water. Ik heb er uiteindelijk nog een halve schep bij gedaan omdat ik anders de poeder niet helemaal gemixt kreeg. Het werd een grote deegbal, die je in twee stukken verdeelt, en voor in een ronde vorm op een bord legt.

foto 1 - kopie (32) foto 2 - kopie (28) foto 3 - kopie (24)

Vervolgens maakte ik de kaas ( Groene zakje) En de tomaten saus (roden zakje) Waar allebei maar twee schepje water bij hoeven. Wat opmerkelijk was en echt heel raar; dat de kaas ook echt de textuur van mozzarella kreeg .. en dan te bedenken dat het alleen poeder met water is.

foto 5 - kopie (13) foto 2 - kopie (29)

Toen was het tijd om het vlees te maken! (Wat klinkt dat toch raar haha) Bij het bruine zakje moesten ook 2 schepjes water, vervolgens werd het een soort Pathé textuur. Het rook echt heel vreemd, ik kan de geur namelijk nog steeds niet plaatsen. Hier was ik denk ik wel het bangst voor.

foto 3 - kopie (25) foto 4 - kopie (20)

Dan is het tijd op de pizza’s te beleggen met de saus, kaas en het vlees. Dit moet 50 seconden op 600 watt in de magnetron. Ik heb het net ietsjes langer erin gelaten omdat ik het idee had dat het anders niet helemaal gaar was. Ik was echt heel verbaasd toen ik het uit de magnetron haalden. De als was gewoon ook echt gesmolten zoals op een echte pizza! Super bizar. Je kan ze vervolgens nog beleggen met de ‘groenten’ die zijn al klaar gemaakt en zitten in  het blauwe zakje.

foto 5 - kopie (14)

Als aller laatste maakte ik het drankje. Hiervoor moest je het bekertje met ongeveer 1cm water vullen, en er dan het paarse zakje in doe. Zodra de poeder in aanraking kwam met het water begon het ook echt te buizen zoals cola bijvoorbeeld. heel gek!

foto 1 - kopie (34) foto 2 - kopie (30)

En dan het uiteindelijke resultaat:

foto 3 - kopie (26)

Maar hoe smaakt het nou eigenlijk?

Nou de aardappel blokjes smaken gewoon echt letterlijk naar frietjes. Met een beetje zout erop was het precies hetzelfde als de frietjes van de mac Donalds! De frisdrank vond ik zelf het minste, ik heb er dan ook maar 1 slokje van genomen, echt totaal niet mijn ding. Mijn moeder vond het overigens wel lekker!  En dan natuurlijk de pizza! Smaakt het echt naar pizza? Niet helemaal, maar het heeft er echt ontzettend veel van weg! Wat ik heel eng vind haha. Vooral de kaas proeft ongelofelijk echt! Ik zou dit absoluut nog eens kopen. Het is vooral heel leuk om te doen,en dat het smaakt is natuurlijk een pluspunt 😉

Wil jij  ook Japans snoep uitproberen? Kijk dan eens op cuteness.nl Of kom morgen even terug op mijn blog, want ik ga namelijk dit setje ook aan 1 iemand weggeven!

-xxx-

Anne

11 gedachtes over “Japans snoep pizza kit review

  1. Leuk artikel! Ik vind japans snoep ook echt heel erg leuk en vind het altijd leuk om je posts daarvan te zien! Ik kom zeker morgen terug voor de winactie… Helaas had ik de vorige niet gewonnen dus misschien heb ik hier meer geluk bij!

    Groetjes,
    Cassandra

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

