Hoe verzorg je beschadigd, geverfd of geblondeerd haar

foto

Je stijltang net wat te lang op je haar gelaten of misschien net je haar één keertje teveel geverfd… Als vrouw zijnde denk ik dat we allemaal wel eens wat dingen doen die heel erg slecht voor ons haar zijn. Maar eigenlijk willen we het toch lang laten groeien en niet meteen afknippen als het ietsjes droog is. Geloof me, ik ken het. Ik krijg in de salon heel vaak de vraag; ‘Maar wat kan ik nou het beste doen om mijn haar te verzorgen? “Nou, dat ga ik je allemaal in dit artikel uitleggen!

1: Was je haar zo min mogelijk

Sommige vinden dit misschien erg vies klinken, maar het is eigenlijk juist slecht om je haar (vaak) te wassen! Gemiddeld wassen vrouwen hun haar om de dag, wat echt enorm veel is. Je haar heeft de vetten juist nodig om te herstellen. Ik heb hier reeds nog een uitgebreid artikel over geschreven, als je daar naar toe wilt klik dan hier. Daar leg ik uit hoe je je haar kan trainen om minder vettig te worden zodat je het maar 1x per week hoeft te wassen.

2. Gebruik altijd een conditioner of haarmasker

Als je haar in contact komt met water en shampoo als je het gaat wassen, gaat de schubben laag van je haar open staan. Dit kan je als het waren zien als de ‘protectie’ laag van je haar. Een conditioner zorgt ervoor dat je schubben laag weer sluit. Als je dit dus niet gebruikt, en je schubben open laat staan, raakt je haar heel erg snel beschadigd. Zelfs het kammen van het haar kan dan fataal zijn. Zorg dus altijd dat je een conditioner gebruikt nadat het in contact met water is geweest!

loihj

Voor een nog intensievere verzorging kan je ook kiezen voor een haarmasker, dat is nog geconcentreerder en verzorgd je haar maximaal. Zelf gebruik ik hiervoor het argon masker van POSH of gebruik ik gewoon gesmolten kokos olie die ik er voor het wassen een paar minuutjes in laat trekken.

3. Gebruik een haarserum

Tegenwoordig kan ik echt niet meer zonder! Voordat ik mijn haar ga föhnen doe ik er altijd een serum in, dat mijn haar nog meer verzorgd . Dit doe ik meestal alleen op het beschadigdste deel van mij haar de punten ‘Ik gebruik op het moment de biosilk therapy, die ik ontzettend fijn vind.en ook vaak nog eens na het föhnen in mijn haar doe, ik zal hieronder een plaatje plaatsen van het resultaat van dit serum, als je meer over dit product wilt weten, lees dan even deze review .

4: Gebruik zo min mogelijk warmte apparaten

Stijltangen krultangen en wavetangen .. ga zo maar door! Het laat ons haar er dan wel mooi uit zien, maar zoals iedereen wel weet, het is enorm slecht voor ons haar. Toch kunnen we het soms niet laten.. Als dat gebeurd, gebruik dan wel een heat-protector spray! Dit zorgt ervoor dat je schubben laag gesloten blijft, en het haar niet zo erg beschadigd word zoals het normaal zou doen.  Maar als je zelf al aanvoelt dat je haar echt enorm beschadigd is,laat dit dan asjeblieft helemaal we weten allemaal wat er kan gebeuren… moet ik het filmpje weer naar boven halen? 😉

T9nx-JZK9S-l

5: Laat de gespleten haarpunten afknippen

Uiteindelijk zullen we er toch eens met de schaar in moeten, hoe vervelend dat dan wel ook is. Maar zodra je bij jezelf gespleten punten ziet, maak dan snel een afspraak bij de kapper. Als je té lang loopt met de gespleten punten, word het alleen maar erger en erger. Je haar zal zelfs korter gaan lijken omdat het naar boven gaat krimpen als het waren. Dus lat het zeker knippen, het groeit toch zo weer bij 😉 Als je tips voor het groeien van het haar wilt klik dan hier

Hopelijk hebben jullie hier wat aan! Als iemand nog vragen heeft hoor ik het natuurlijk raag!

-xxx-

PS: Volg jij mij al op bloglovin

5 gedachtes over “Hoe verzorg je beschadigd, geverfd of geblondeerd haar

Geef een reactie

