Wat te doen bij ontstoken piercings (kraakbeen / oor)

IMG_7516

Er zijn verschillenden manieren waarop je piercing ontstoken kan zijn. Het bekendste voorbeeld is het ‘bultje’ op of naast je piercing, dit komt vooral heel erg veel voor bij kraakbeen piercings en is ook meteen het meest moeilijke om weg te krijgen. Geloof me, ik heb ze ook gehad, helaas. Maar met onderstaande tips is hij binnen mum van tijd niet meer te zien!

Tip 1:  zout bad

Als je piercing ontstoken is, is dit echt een must! Vul een soepkom met gekookt water ( Het moet perse gekookt water zijn, dan zijn namelijk allen bacteriën eruit)  en meng er ongeveer een halve theelepel zeezout doorheen ( Ja ook perse zeezout, dit is meestal onbewerkt en bevat minder jodium) Laat het een klein beetje afkoelen zodat je jezelf niet verbrand, maar zodat het wel nog warm is. Laat hierna je piercing in het water weken voor 5 minuten. Doe dit elke dag minstens één keer, het liefste twee, en je piercing ziet er binnenkort weer uit als nieuw!

IMG_7515.JPG

Tip 2: Zee zout spray

Tip twee is een beetje een alternatief voor tip nummer één. Persoonlijk heb ik niet altijd zin om een kom water te koken en er dan weer vijf minuten in te weken, dit kan voor sommige plaatsen van de piercings ook moeilijk gaan. Daarom heb ik deze zee zout spray van all over piercings aangeschaft. En heel eerlijk; ik kan niet meer zonder. Spray een beetje van deze spray op een wattenstaafje en ga hiermee langs je piercing. Het doet echt wonderen. Toen ik een wildvlees bultje had bij mijn anti-tragus was het hierdoor na 1,5 week al helemaal verdwenen.

IMG_7509.JPG

Tip 3: Maak je haar vast

Deze tip heeft alleen betrekking op de mensen die een piercing in hun oor hebben. Je haar bevat namelijk erg veel bacteriën, ook al was je het elke dag, het is beter voor de piercing als het voor een tijdje even geen contact maakt. draag vooral buiten je haar vast en je zult meteen verschil merken.

foto 2 - kopie (8)

 

Tip 4: slaap er niet op

Dit is waarschijnlijk de meest logische en makkelijkste  tip; slaap niet op je piercing. De druk kan er voor zorgen dat hij alleen maar nog meer ontstoken word en dat willen we nou juist voorkomen. Gewoon even op je andere kant slapen of je houding veranderen. Easy as that!

foto 3 - kopie (19)

Tip 5: Vermijd muziek oortjes

Dit heeft ook weer alleen betrekking op de mensen die een piercing in hun oor hebben (lees: binnenste kant van het oor) De oortjes kunnen op de piercing drukken of bacteriën ernaar toe leiden. Gewoon even vermijden op het begin dus!

IMG_7512

 

Hopelijk heeft dit artikel wat geholpen! Als jullie nog steeds vragen hebben hoor ik het natuurlijk graag.

-xxx-

Anne

PS: volg jij mij al op bloglovin

 

 

 

 

13 gedachtes over “Wat te doen bij ontstoken piercings (kraakbeen / oor)

  1. Pingback: Alles over mijn piercings! (lippiercing, Rook piercing, Anti-tragus piercing) |

Geef een reactie

