Diy: Matte nagellak maken

IMG_0006

Matte nagels; elke keer als ik ze tegenkom op pinterest of instagram ben ik elke keer weer verkoch, het ziet er zo ontzettend mooi uit! Toen ik op internet ging kijken hoe je je nagels nou eigenlijk matt kreeg viel het resultaat een beetje tegen. Ik kreeg alleen maar nagellakjes waar het ‘matte’ al in zat. Na wat te prutsen heb ik eindelijk een manier gevonden om uit de bestaande nagellak de glans te halen.

Wat heb je nodig?

  • Een nagellak naar keuzen
  • Matte losse witte gezichts poeder
  • Eventueel een kwast.

Stap 1:

Lag je nagels met de nagellak naar keuzen en zorg dat hij goed dekt, desnoods doe je 2 of 3 lagen erop.

IMG_0003 (2).jpg

Stap 2:

Terwijl je nagellak nog nat is breng je de matte poeder er overheen aan. Dit kan door het gewoon erover te schudden of eventueel met een kwast op aan te brengen. Zorg dat de poeder gelijk is aangebracht en helemaal bedekt is.

IMG_0004.JPG

Stap 3:

Nadat je de poeder ongeveer 1 minuutje er op hebt gelaten kan je je nagels onder de kraan gaan houden (koud water is het beste)  Zorg dat alle poeder van je nagels verwijderd is en laat ze vervolgens voorzichtig drogen.

IMG_0005.JPG

Het resultaat op de nepnagel en op mijn eigen nagels:

That’s it! makkelijker kan ik het niet maken πŸ™‚

Een laatste tip: als je de poeder niet goed verdeeld krijgt; probeer eens om vantevoren de nagellak al met de poeder te mengen!

Wat vinden jullie van matte nagels?

-xxx-

Anne

PS: Volg jij mij al op bloglovin

 

 

24 gedachtes over “Diy: Matte nagellak maken

Geef een reactie

