Hoe krijg je grijs (geverfd) haar

FullSizeRender - kopie (3).jpg

Grijs haar; het is dé haartrend van 2016. Allen catwalks, magazines en pinterest staan er vol mee. Niet geheel onlogisch natuurlijk, want het is een ontzettend mooie kleur. Helaas is het wel dé moeilijkste kleur om in je haar te krijgen.

Sinds dat ik de grijze kleur bij een meisje op instagram zag was ik meteen al helemaal verliefd; deze haarkleur zou en moest ik krijgen. Dat ging alleen wat moeizamer dan ik gedacht had. Er is nog niet zo gek veel haarverf op de markt die grijze haarverf ( die het goed doet) verkoopt. dit komt doordat grijs weinig pigment bevat, het kan zich dus ook niet goed hechten aan het haar, waardoor het meestal niet pakt of anders uitslaat.

Maar naar heel veel pogingen heb ik eindelijk een manier gevonden die werkt!

Stap 1: Ontkleur je haar

De kleur grijs pakt alleen op chemisch behandeld ligt blond haar. Dus de eerste stap is om het te ontkleuren, het liefste tot wit blond voor het beste resultaat. Ik heb dit in stappen gedaan, als je daar meer over wilt weten klik dan hier . Je kan natuurlijk zelf een pakje blondering halen bij de kruitvat, of naar de kapper gaan. ( het laatste is erg aan te raden, want het spreekt voor zich dat dit heel schadelijk is voor je haar)

fotoaz

stap 2: Zilver shampoo

Er zijn natuurlijk mensen die altijd geluk hebben na het blonderen, en meteen spier wit haar hebben, ben jij een van die mensen? Lucky you! sla dan deze stap maar over… Echter, de meeste mensen krijgen een kanarie gele bos terug. Alhoewel je dit niet helemaal weg krijg met zilver shampoo, helpt het toch wel in dit hele proces. Zoek een hele donker blauwe shampoo ( hoe donkerder hoe beter) , breng hem dik aan op je haar en laat het voor een goed half uurtje zitten. Hierdoor word de kleur vanzelf al wat koeler en blijft de grijze kleur wat makkelijker zitten.

3257065_1_Schwarzkopf_Reflex_Zilvershampoo

Stap 3: De verf

En natuurlijk de belangrijkste en moeilijkste stap: de kleur die je erover doet. Ik heb ontzettend veel dingen geprobeerd, en heb er eigenlijk maar één gevonden die echt goed werkte.

Van het merk lakmé kocht ik de k.blonde Silver toner en de pearl toner. die mixte ik door elkaar en mengde daar 3% waterstof peroxide doorheen. (allemaal online te krijgen of bij een kapperswinkel) bracht dit aan op droog haar en liet het voor 10 minuten zitten. en bam! je bent granny grey

FullSizeRender (2) - kopie.jpg

 

Verf die niet werkte:

Ik heb ontzettend veel dingen geprobeerd die niet werkte, ik zal ze hieronder op een rijtje zetten zodat jullie je die moeite kunnen besparen:

  • Directions Silver
  • Crazy Color Silver
  • Mathilda granny grey
  • Wella fresh silver line
  • Guhl zilverblond 98

 

Hopelijk hebben jullie er wat aan, en als er vragen zijn hoor ik dat graag.

 

-xxx-

Anne

 

 

 

 

11 gedachtes over “Hoe krijg je grijs (geverfd) haar

  1. Super mooie kleur!! Mijn haar heb ik door alleen highlights te zetten en zilvershampoo (schwarzkopf) te gebruiken grijs gekregen! Handige tip: je haar niet nat maken en dan zilvershampoo er op doen. Lekker dik, en vervolgens een uurtje of 2 er in laten zitten! Het resultaat mooi grijs haar! Groetjes mirabeautylife. Xx

    Geliked door 1 persoon

  2. Ik ben hiervoor naar de kapper gegaan maar helaas is het bij mij niet echt ‘grijs’ geworden (je ziet het in mijn blogpost).. Ik probeer nu het nog grijzer te krijgen dmv inderdaad zilvershampoo en spoelingen maar het wordt telkens asblond!! Erg vervelend.. Maatgoed het staat jou wel ge-wel-dig!!

    With love,
    http://dilarabosak.com

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie