hoe haal je mac oogschaduw uit het doosje

Ik heb al een tijdje een groot palette van M.A.C, waar je losse oogschaduw in kan doen, aangezien dit een stuk goedkoper is ( scheelt je 4 euro per oogschaduw!) Maar daarvoor had ik nog een paar losse oogschaduw gekocht, die individueel verpakt zijn in een doosje. Deze wou ik eigenlijk ook in mijn palette hebben, dus ik besloot ze eruit te halen. Ik hoorde de laatste tijd dar wat mensen hier moeite mee hadden, dus ik hoop dat dit misschien wat helpt!

Wat heb je nodig?

– Mes

– Stijltang

– losse oogschaduw

– palette waar je ze in wilt verplaatsen

foto 1 - kopie (10)

Als eerste zet je je stijltang aan, zodat hij straks goed warm is. Hoe hoger je de hitte zet, hoe sneller je klaar bent. Ik heb de mijne hier op 230 graden gezet.

foto 2 - kopie (10)

Terwijl je stijltang op aan het warmen is, haal je voorzichtig met een mes de bovenkant van het doosje los, waar de oogschaduw zich in bevind. Deze is niet zo moeilijk los te krijgen, kijk wel uit dat je niet uitschiet met je mes!

foto 3 - kopie (9)

Als de stijltang warm genoeg is plaats je de bovenkant op de stijltang voor ongeveer een minuutje; als de zijkanten beginnen los te laten kan je hem eraf halen. Ik adviseer om hem met het mes eraf te halen, aangezien het plastic gloeiend warm is, net zoals de lijm die nu gesmolten is. Met het mes kan je nu ook de twee kanten eraf duwen, zodat je oogschaduw los laat.

foto 4 - kopie (8) foto 5 - kopie (5)

Nu hoef je hem alleen nog in je palette te plaatsen en je bent klaar! Ook al zit er geen magneet aan de achterkant ( het palette is magnetisch) doordat  er nog een beetje lijm aan de onderkant zit blijft hij toch nog goed zitten! Hij is er ook gewoon makkelijk weer uit te halen als je een mesje gebruikt. Het is dus niet zo dat je hem te stevig vastplakt.

fotok

Hopelijk hebben jullie hier wat aan!

-xxx-

Anne

PS: Volg jij mij al op Bloglovin en Instagram

13 gedachtes over “hoe haal je mac oogschaduw uit het doosje

Plaats een reactie