Zelf lippenstift maken (DIY)

foto 2 - kopie (2)

Eerder deze week liet ik jullie zien hoe je zelf blush kan maken, dat werd zo goed ontvangen door jullie  dat ik nóg een DIY wou doen. Deze keer leg ik jullie uit hoe je zelf lipstick kan maken. Het is super simpel en in totaal duurt het maar een kwartiertje voordat hij helemaal af is! Daarnaast is hij ook nog eens super gepigmenteerd en blijft hij lang zitten!

Wat je nodig hebt voor je eigen lippenstift:

-Kaars

-metalen lepel (geen materiaal wat makkelijk smeltbaar is dus!)

-aansteker

-Vaseline

-oogschaduw in de gewenste kleur lippenstift

-wattenstaafje

-een potje waar je de lipstick in wilt bewaren

foto 3 - kopie

Stap 1:

Maak met een wattenstaafje de gewenste kleur oogschaduw kapot. Als je het jezelf makkelijker wilt maken kan je natuurlijk ook een losse pigment oogschaduw halen.

foto 4 - kopie

Stap 2:

Leg ongeveer de helft van je lepel vol met vaseline en houd hem vervolgens twee centimeter van de brandende kaars af en wacht tot de vaseline helemaal gesmolten is.

Stap 3:

Haal de lepel van het vuur af en voeg dan de losse oogschaduw toe. De hoeveelheid die je toevoegt is heel belangrijk! Hoe meer je toevoegt hoe beter de pigmentatie van de lipstick zal zijn. Als je dus een subtiele kleur wilt hoef je maar een beetje toe te voegen. Ikzelf heb ongeveer twee theelepels van de pigment toegevoegd, omdat ik een dekkende kleur wou.

Blijf vervolgens roeren met een wattenstaafje totdat de pigment zich compleet met de vaseline vermengt heeft.

foto 5 - kopie

Stap 4:
Giet de substantie voorzichtig in het door jou uitgekozen potje, en laat het afkoelen voor ongeveer vijftien tot twintig minuten.

foto 1 - kopie (2)

 

Mijn lippen met zonder en zonder de lipstick:

foto 1 - kopie

foto 2 - kopie

Zoals jullie zien is deze lipstick super goed gepigmenteerd en ik ben super blij met het resultaat!

Hopelijk vonden jullie dit artikel leuk!

-xxx-
Volg jij mij al op bloglovin ?

9 gedachtes over “Zelf lippenstift maken (DIY)

  1. Oh wat leuk, heb dit ook al vaak gedaan, vooral met oogschaduw die niet helemaal goed werkte maar de kleur juist gaaf was. Prima oplossing en beter hippe lippen dan weggooien

    Geliked door 1 persoon

  2. Pingback: Meest gelezen artikels van 2015 |

Plaats een reactie