Japans snoep: Popin cookin sushi candy

De laatste tijd zag ik op YouTube heel erg veel filmpjes voorbij komen over het Japanse snoep van “Popin Cookin”, wat ondertussen ook een beetje een opkomende hype in Nederland is. Het staat vooral bekend van de Do it yourself kits, waar je dus alleen maar zakjes met poeder krijgt, wat water erbij doet, en het opeens iets eetbaars word, zoals bijvoorbeeld hamburgers, pizza’s en ijsjes.

Ik ben meteen opzoek gegaan naar een website die deze pakketjes verkoopt, en kwam langs deze site: www.japans-snoep.nl . Zij kopen de snoep vanuit Japan in, en verkopen ze vrij goedkoop in hun webshop. Ik wilde het zó graag proberen, dat ik de diy sushi kit bestelde.

foto 1 - kopie (11)

Zoals je ziet is de verpakking geheel in het Japans, ik moest dus wel op YouTube een filmpje opzoeken hoe ik het moest maken, omdat ik er anders echt geen wijs uitkwam.

De inhoud van het pakketje bestond uit het volgende;

– Een mengbakje met verschillende vakjes

– 6 zakjes met poeder

– een lepeltje

– een toupetje

– “Zeewier”

foto

De bedoeling is dat je elk vakje in het mengbakje tot de streep vult met water, en er daarna de poeder toevoegt. Eerst begon ik met de “rijst” (Het grote blauwe zakje) Ik volgde de stappen op, en kon mijn ogen niet geloven. Nadat ik het met het lepeltje gemengd had kreeg het gewoon echt de vorm van rijst. De textuur is wel anders, een beetje sponzig.

foto 2 - kopie (11)foto 3 - kopie (10)foto 4 - kopie (9)

Daarna was het tijd voor het ei en de zalm ( Het oranje en roze zakje) Deze mengde ik ook met water. Na een paar seconde te roeren werd het gewoon jelly!

foto 5 - kopie (6)

Als volgt waren de “viseitjes” aan de beurt. Dit is denk ik wel het gekste wat er in dit pakketje zat!   de twee grote overige vakjes vulde ik ook met poeder, eentje werd licht blauw, de andere oranje. De bedoeling is dat je met het toupetje de oranje vloeistof opneemt, en laat druppelen in het blauwe water. Zodra je dat doet word de rode vloeistof helemaal vast en jelly! Zo gek om dat te zien! Voor je ogen worden het gewoon kleine bolletjes!

foto 1 - kopie (12)foto 2 - kopie (12)

Ten slot is het alleen nog een kwestie van de “Soja saus” maken, het zeewier uitpakken en de sushi’s in elkaar zetten! Hier kan je je eigen creativiteit op los laten, en het is echt super leuk om te doen! Het ziet er allemaal ook echt uit als sushi, zo gek als je bedenkt dat dit alleen maar uit poeder en water bestaat!

foto 3 - kopie (11)

Hoe smaakt het?

Deze kit smaakt niet naar echte sushi, maar naar snoep. De rijst vind ik het lekkerst; Die smaakt naar bubble gum . Heel zoet, maar echt lekker! Ook de “viseitjes” smaken super goed! een beetje fruitig.  Het enige minpunt vond ik de “Zalm en het “Ei”  de textuur was niet zo mijn ding,een beet het was dan wel jelly, maar heel zacht, je kon het zo over breken. En de smaak vond ik hiervan ook niet echt denderend, een beetje te chemisch ofzo. Ook een minpunt is dat je  het “Zeewier” Niet zelf maakt ( Die trouwens over heerlijk is!) Maar ja, we kunnen niet alles hebben hé 😉

Ik zou dit zo opnieuw kopen! Ik heb echt veel plezier gehad met het maken, en keek elke keer weer mijn ogen uit. In de toekomst ga ik zeker nog eens een kit halen van Popin cookin.

Dit setje kocht ik voor €5,75 op de voorheen genoemde webshop.

Hopelijk vonden jullie het een leuk artikel!

-xxx-

Anne

volg jij mij al op bloglovin ?

27 gedachtes over “Japans snoep: Popin cookin sushi candy

  1. Pingback: Japans snoep review diy apple dip soft candy |

Plaats een reactie