Veet ontharingscreme voor onder de douche review

De winter is voorbij, en de zon komt weer tevoorschijn! dat betekent helaas dat het weer het seizoen is om zeker elke week onze benen te scheren yay! niet dus … Ik denk dat ik wel voor de meerderheid spreek als ik zeg dat ik het echt verschrikkelijk vind om te doen. Laatst zag ik deze ontharing crème op de televisie, en hij leek me erg interessant. Gewoon een crème die je op doet onder het douchen en vervolgens ben je gewoon helemaal rokjes klaar! dat moest ik natuurlijk uitproberen.

foto 1 - kopie (9)

Je hebt de ontharingscreme in 3 verschillende versies; Normale huid, gevoelige huid en een voor een droge huid. Zelf heb ik voor de droge huid gekozen, die een groene verpakking heeft ( Ik heb de crème in Duitsland gekocht, daarom de Duitse tekst)

In de verpakking zit de crème (150ml) en een sponsje, met twee verschillende kanten. D kant is gekleurd, de kleur verschilt per je huidtype, hij kan blauw groen of roze zijn, deze kant is erg zacht. De andere kant is standard wit, en voelt erg ruw, net als een sponsje die je gebruikt om je huid mee te scrubben.

foto 2 - kopie (9)

De verpakking zegt dat je de crème op droge huid moet aanbrengen met de zachte kant van het sponsje, het 1 tot 2 minuten moet laten zitten en er dan mee onder de douche kan. Wel vermelden ze erbij dat je geen directe straal op het lichaamsdeel mot houden waar je de crème op hebt aangebracht. Dit vind ik zelf een minpunt; het product zegt dat hij gewoon onder de douche kan,  maar hier moet je toch voorzichtig mee zijn.

foto 3 - kopie (7)

Als volgt moet je het in de douche 3 tot 6 minuten laten intrekken, ik zelf heb het ongeveer 5 minuten laten zitten. Na da intrektijd laat  scrub je de crème als het waren of met de ruwe kant van het sponsje en spoel je het nog eens extra met water af.

Uiteindelijk ben ik toch tevreden over dit product. Het werkt namelijk zeer goed, ik had geen één haartje meer over. Alleen vind ik het toch een nadeel dat je toch nog voorzichtig in de douche moet zijn. Ook heb ik van verschillende mensen gehoord dat ze het erg vinden stinken. dit vond ik persoonlijk meevallen, je moet er iets voor over hebben toch?!

Dit product is te koop bij de kruitvat voor 7,99

Wat vinden jullie fijner? scheren of ontharen?

-xx-

Anne

20 gedachtes over “Veet ontharingscreme voor onder de douche review

    • Uhmm misschien een domme vraag maar ik ben net met deze creme begonnen dus weet er nog niet heel veel vanaf maar waarom is dit slecht voor je huid? Ik hoop dat je me kan helpen 🙂

      Like

      • Tuurlijk kan ik helpen 🙂
        In dit soort ontharingscremes zitten heel veel chemische stoffen. Als je de creme bijvoorbeeld te lang laat zitten kan je brandplekken krijgen. Dat krijg je niet als je gewoon scheert. Ook kunnen er stoffen inzitten waar je niet tegen kan.
        daarom ben ik een voorstander van scheren 🙂

        Like

  1. Bij de Action is het een stuk goedkoper. Ik ben niet zo van de ontharingscreme. Ik heb deze ook in huis en vind het maar onhandig met intrekken wachten koud krijgen douchen.. precies wat je zei als minpunt. Ik scheer gewoon en gebruik deze alleen als ik in bad ga voor mijn benen…. vind het zonde om weg te gooien en in bac kan ik makkelijk mijn benen op de zijkant leggen voor het intrekken en krijg ik het niet koud hihi XoXo Olivia

    Geliked door 1 persoon

  2. Van scheren krijg ik een geïrriteerde huid. Ladyshave verdraag ik het beste maar dan blijf je zo wat stoppeltjes voelen en dan moet je ook weer heel snel opnieuw scheren dus dat vind ik spijtig. Veet ontharingscrème vind ik heel handig, alleen werkt dat bij mij niet goed op stoppeltjes. Ik gebruik die dus vooral wanneer ik een week mijn benen heb verwaarloosd en ik geen goesting heb om te scheren :p. Crème erop, laten intrekken en hupsakee, gladde benen 😀

    Geliked door 1 persoon

    • Haha ja dat vind ik dus ook het handige hier aan! Ik krijg ook soms bultjes van scheren maar opzich valt dat wel mee.. Ik heb het nog niet geprobeerd op stoppeltjes.. Ga ik morgen doen! Hopelijk werkt het net zo goed…

      Like

  3. Ehmm dus al met al ben je zo 6 tot 10 min hiermee bezig ? Het scheermes langs mijn benen gaat een stuk sneller hoor ;-). Ik scheer dus en dat bevalt prima en vind ik geen lastig of tijdrovend klusje. Meestal doe ik het als mijn conditioner 2 min moet intrekken, even rats rats er langs.

    Tip tegen stoppeltjes e/o ingegroeide haartjes: gebruik een mannenmesje (bijv Mach 3) en een scheerolie of een beetje conditioner (bijv restje wat aan je handen nog zit). Heb je daarna toch nog last van ingegroeide haartjes, dan schijnt PFB Vanish er na ook goed te werken (te koop bij drogist).

    Geliked door 1 persoon

    • Bedankt voor de tip! 😉 en je bent er inderdaad 6 minuten mee bezig maar dan sta je onder de douche en kan je andere dingen gaan doen.. Wat wel op de verpakking staat zoals ik schreef dat er geen directe straal op mag, wat vrij irritant is haha x

      Geliked door 1 persoon

      • Haha haren wassen ging prima! Met hrt wassen van je haar komt er geen directe straal op je benen.. Maar voor de rest is het uitkijken inderdaad

        Like

  4. Pingback: Meest gelezen artikels van 2015 |

Plaats een reactie